A 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet értelmében a pénztárgépek éves felülvizsgálata kötelező.
A jogszabály értelmében az éves felülvizsgálat során a szerviz
a) ellenőrzi, hogy nem történt-e illegális beavatkozás a pénztárgépen,
b) ellenőrzi, hogy a pénztárgép működése, működési körülményei megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak,
c) szükség esetén kicseréli az adóügyi ellenőrző egység akkumulátorát.
Az éves felülvizsgálatot első alkalommal a pénztárgép első üzembe helyezését követő egy éven belül kell elvégeztetni. A felülvizsgálatot ezt követően évente meg kell ismételni, úgy, hogy az egymást követő felülvizsgálatok között legfeljebb egy év telhet el.
A kialakult helyzetre tekintettel egy április végi kormányrendelet lehetővé tette a pénztárgépek felülvizsgálatának halasztását.
„A veszélyhelyzetet 2020. március 11-én hirdették ki és 2020. június 18-án szűnt meg. Az ebben az időszakban esedékessé vált és elhalasztott felülvizsgálatokat a veszélyhelyzet megszűnését követő 120 napon belül, azaz legkésőbb 2020. október 16-ig köteles pótolni az üzemeltető. A határidőben pótolt éves felülvizsgálat esetén az üzemeltetőnek semmilyen szankcióval nem kell számolnia.” - Írja a NAV a weboldalán, mely tájékoztató itt érhető el: